REKLAMAČNÍ ŘÁD
internetového obchodu www.moonlightbrand.sk
I. Všeobecná ustanovení
1.1. Tento reklamační řád je vydán v souladu se Zákonem č. 40/1964 Zb. Občanský
zákoník v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), Zákonem č. 250/2007 Z. z. o
ochraně spotřebitele v platném znění (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“), Zákonem
č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na
základě
smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory
Prodávajícího v platném znění a Zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickém obchodu v
platném
znění. A upravuje právní vztah mezi Prodávajícím, kterým je:
1.2. Prodávajícím je společnost
Obchodní název: moonlight global s. r. o.
Sídlo: Nemocničná 615/45, Galanta 924 01, Slovenská republika
Zapsána v rejstříku Okresního soudu Trnava, Oddíl Sro, Vložka číslo 50041/T
IČ: 54090067
DIČ: 2121567965
IČ DPH: SK 2121567965
Bankovní účet: SK0211000000002946115799
Prodávající je plátcem DPH /Daně z přidané hodnoty/
(dále jen „Prodávající“) a každou osobou, která je Kupujícím zboží nebo služeb nabízených
Prodávajícím na Webovém sídle Prodávajícího, a která vystupuje v pozici spotřebitele v
smyslu ustanovení Všeobecných obchodních podmínek zveřejněných na Webovém sídle
Prodávajícího, tohoto Reklamačního řádu a příslušných zákonů definujících spotřebitele, ve
smyslu platné legislativy Slovenské republiky, zejména zákonů: Zákon č. 102/2014 Z. z. o
ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytnutí služeb na základě smlouvy uzavřené
na
dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího v platném znění,
Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů a Zákona č.
40/1964
Z. z. Občanský zákoník v platném znění
1.3. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na Prodávajícího je:
E-mail: viktor@moonlightbrýle.cz
Tel. č.: +421904328672
1.4. Adresa k zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv a dalších je:
Moonlight global s. r. o. Jas 936/5, 924 01 Galanta
1.5. Tento Reklamační řád upravuje práva a povinnosti Kupujícího, který je spotřebitelem
při
uplatňování práv z vad věci (zboží) nebo služeb ve smyslu uzavřené kupní smlouvy na
dálku s Prodávajícím prostřednictvím elektronického obchodu Prodávajícího
www.moonlightbrand.sk
1.6. Kupujícím je každá osoba (fyzická osoba nebo právnická osoba), která uzavřela
s Prodávajícím kupní smlouvu, a to prostřednictvím webového sídla Prodávajícího,
případně
dalšími dálkově-komunikačními prostředky.
1.7. Spotřebitelem je Kupující, který je fyzickou osobou, a který při uzavírání kupní smlouvy
prostřednictvím Webového sídla Prodávajícího nejedná v rámci předmětu své
podnikatelské
činnosti.
1.8. Tímto reklamačním řádem se upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou
spotřebiteli, a Prodávajícím. S výjimkou uvedenou v bodě 4.12. tohoto Reklamačního řádu
(Prohlášení Prodávajícího o záruční době v případě, že Kupující nevystupuje v postavení
spotřebitele).
1.9. Produkty (dále jen „Věci“ nebo „Výrobky“) představují zboží, služby, které jsou určeny k
prodeji a
zároveň jsou zveřejněny na Webovém sídle Prodávajícího.
II. Odkazy
2.1. Na vztahy z odpovědnosti Prodávajícího za vady zboží nebo služeb (jakož i další
právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplývat) s fyzickými osobami, které při
uzavírání kupní smlouvy nejednají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti
(spotřebiteli), se vztahují kromě obecných ustanovení Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník ve znění pozdějších předpisů i zvláštní předpisy, zejména Zákon č. 102/2014 Z. z.
o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytnutí služeb na základě smlouvy
uzavřené na
dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího a Zákon č.
250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele.
2.2. Právní vztahy vyplývající z uplatnění práv z odpovědnosti za vady mezi Prodávajícím
a Kupujícím, který je právnickou nebo fyzickou osobou podnikatelem, který jedná v rámci
své podnikatelské činnosti /osoby, které nejsou v postavení spotřebitele/, se řídí podle
Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platném znění. S výjimkou uvedenou v bodě
4.12. tohoto Reklamačního řádu (Prohlášení Prodávajícího o záruční době v případě, že
Kupující nevystupuje v postavení spotřebitele).
2.3. Ve smyslu §3, odst. 1 písm. n), Zákona č. 102/2014 Z. z. Prodávající informuje
spotřebitele,
že neexistují žádné speciální příslušné etické kodexy, k jejich dodržování se prodávající
zavázal,
přičemž etickým kodexem se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, která
vymezují chování prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento etický kodex ve
vztahu k jedné či více zvláštním obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím,
pokud nejsou stanoveny zákonem nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu
veřejné správy), které se prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může
spotřebitel s nimi seznámit nebo získat jejich znění.
III. Odpovědnost Prodávajícího za vady produktů (zboží a služeb)
3.1. Prodávající je povinen dodat věc (zboží) nebo službu v souladu s uzavřenou kupní
smlouvou,
tj. v požadované jakosti, množství a bez vad (faktických, právních).
3.2. Prodávající odpovídá za vady, které má prodaná věc nebo služba při převzetí
Kupujícím.
Pokud nejde o použité věci, odpovídá Prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí
věci v
záruční době (záruka). Prodávající doporučuje Kupujícímu, aby vady zboží nebo služeb
uplatnil u Prodávajícího bez zbytečného odkladu. U použitých věcí Prodávající
neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U věcí prodávaných za
nižší cenu neodpovídá za vadu, kvůli které byla sjednána nižší cena.
3.3. Kupující je oprávněn prodávanou věc nebo službu před převzetím prohlédnout.
IV. Záruční doba
4.1. Záruční doba je 24 měsíců. Záruční doba, pokud jde o použitou věc, je 12 měsíců.
Záruční doby začínají běžet od převzetí věci nebo služby Kupujícím.
4.2. Nejde-li o věci, které se rychle kazí, nebo o použité věci, odpovídá Prodávající za vady,
které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka). Záruční doba je 24 měsíců.
Pokud je
na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojenému vyznačená lhůta k použití,
neskončí záruční doba před uplynutím této lhůty.
4.3. Pokud jde o použitou věc, Kupující a Prodávající se mohou dohodnout i na kratší
záruční době,
ne však kratší než 12 měsíců.
4.4. U věcí, které jsou určeny k tomu, aby byly užívány po delší dobu, stanoví zvláštní
předpisy záruční dobu delší než 24 měsíců. Záruční doba přesahující 24 měsíců se může
týkat i jen některé součástky věci.
4.5. Na žádost Kupujícího je Prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou
(záruční
list). Pokud to povaha věci umožňuje, postačí místo záručního listu vydat doklad o koupi.
4.6. Prohlášením v záručním listu vydaném Kupujícímu nebo v reklamě může Prodávající
poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně. V záručním listě
určí
Prodávající podmínky a rozsah této záruky.
4.7. Záruční doby začínají běžet od převzetí věci Kupujícím. Má-li koupenou věc uvést do
provozu jiný podnikatel než Prodávající, začne záruční doba běžet až ode dne uvedení věci
do provozu, pokud Kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od
převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.
4.8. Pokud dojde k výměně za novou věc, začne běžet záruční doba znovu od převzetí
nové věci.
4.9. Pokud dojde k výměně části nové věci, u které to povaha věci dovoluje. Pro uvedenou
část
začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně
součásti věci, na kterou byla poskytnuta záruka.
4.10. Práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud se
neuplatnila v záruční době.
4.11. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci. Práva ze
zodpovědnosti
za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud nebyla uplatněna v záruční
době.
4.12. V návaznosti na § 429, odst. 2 Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platném
znění Prodávající prohlašuje, že v případě délky záruční doby v obchodních vztazích mezi
Prodávajícím a Kupujícím, který nevystupuje v postavení spotřebitele, přebírá Prodávající
záruku za jakost zboží a služeb v délce trvání 12 měsíců.
Záruční doba začíná běžet ve smyslu ustanovení Čl. IV, bod 4.1 tohoto Reklamačního řádu.
V. Postup při uplatňování práv ze zodpovědnosti za vady (Reklamace)
5.1. Kupující je oprávněn uplatnit práva ze zodpovědnosti za vady věci, zboží nebo služby
na
adrese: Moonlight global s. r. o. Jas 936/5, 924 01 Galanta
Kupující může vždy využít právo uplatnit osobně reklamaci v kterékoli provozovně
Prodávajícího, ve které je přijetí reklamace vzhledem k povaze věci možné, nebo v sídle
Prodávajícího, nebo prostřednictvím třetích osob, např. přepravní společnosti, zásilkové
společnosti, Slovenské pošty aj. Prodávající doporučuje Kupujícím, aby k uplatnění
reklamace
využili Reklamační formulář. Uvedený formulář je volně přístupný na Webovém sídle
Prodávajícího.
Při reklamaci Prodávající doporučuje Kupujícímu doložit fakturu, záruční list nebo jiný
doklad
prokazující zakoupení reklamovaného zboží nebo služby u Prodávajícího. Kupujícímu
Prodávající doporučuje, aby při uplatňování reklamace popsal vadu zboží nebo služby.
5.1.1. V případě, že Kupující reklamuje zboží nebo službu jinak než osobně, Prodávající
doporučuje Kupujícímu, aby zaslal zboží spolu s detailním popisem vady zboží a dokladem
prokazujícím zakoupení zboží od Prodávajícího (například doklad o zaplacení, faktura,
záruční list), a to z důvodu urychlení reklamačního procesu.
5.1.2. Zboží v případě reklamace doporučujeme zasílat doporučenou formou. Zboží
Prodávající
doporučuje nezasílat formou dobírky, která nebude ze strany Prodávajícího převzata.
5.1.3. Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat spotřebiteli potvrzení. Pokud je
reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, je Prodávající
povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit spotřebiteli ihned; pokud není možné
potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s
dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat,
pokud
spotřebitel má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
5.1.4. Prodávající je povinen o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30
dnů
ode dne uplatnění reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace,
pokud
lhůta pro její vyřízení začala běžet ode dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím.
5.1.5. Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním
opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením
přiměřené
slevy z ceny výrobku, písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí,
5.2. Vyřízením reklamace není dotčeno právo spotřebitele na náhradu škody podle
zvláštního předpisu.
5.3. Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace podle § 2 písm. m) Zákona č.
250/2007 Z. z. v platném znění (pod vyřízením reklamace se rozumí ukončení
reklamačního
řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku,
vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemná výzva k převzetí plnění nebo její
odůvodněné zamítnutí) ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode
dne
uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické
zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Po
určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech
lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní
ode dne uplatnění reklamace. Pokud k převzetí předmětu reklamace prodávajícím dojde v
pozdější den, než je den uplatnění reklamace, tak lhůty pro vyřízení reklamace podle tohoto
odstavce začínají běžet ode dne převzetí předmětu reklamace Prodávajícím; nejpozději
však od
momentu, kdy Prodávající znemožní nebo zabrání převzetí předmětu reklamace. Po
uplynutí
lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na
výměnu výrobku (předmětu reklamace) za nový výrobek.
5.4. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil během prvních 12 měsíců od koupě, může
Prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím jen na základě odborného posouzení; bez ohledu
na výsledek odborného posouzení nelze od spotřebitele vyžadovat úhradu nákladů na
odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající je
povinen
poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace
nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace.
5.5. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě a Prodávající ji
zamítl, osoba, která reklamaci vybavila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést,
komu může spotřebitel zaslat výrobek k odbornému posouzení. Pokud je výrobek zaslán na
odborné
posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím
související
účelně vynaložené náklady nese Prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení.
Pokud
spotřebitel odborným posouzením prokáže odpovědnost Prodávajícího za vadu, může
reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží.
Prodávající je povinen spotřebiteli uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace
všechny náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související
účelně
vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.
5.6. Spotřebitel má právo na úhradu nezbytných nákladů (zejména poštovného, které
uhradil při
odesílání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných
práv
z odpovědnosti za vady zboží a služeb. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu chyby
věci, nebo služby má spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.
5.7. Náležitosti odborného posouzení ve smyslu bodu 5.4 tohoto článku:
Odborné posouzení musí obsahovat:
a) identifikaci osoby, která provádí odborné posouzení,
b) přesnou identifikaci posuzovaného výrobku,
c) popis stavu výrobku,
d) výsledek posouzení,
e) datum provedení odborného posouzení.
5.8. Pokud to charakter výrobku umožňuje, spotřebitel Prodávajícímu (určené osobě)
výrobek
předá při uplatnění reklamace. Pokud povaha výrobku neumožňuje doručit výrobek
Prodávajícímu (určené osobě), spotřebitel může při uplatnění reklamace požadovat
odstranění vady na místě, kde se výrobek nachází nebo si s Prodávajícím (určenou
osobou)
dohodnout způsob přepravy výrobku.
5.9. Doba od uplatnění práva ze zodpovědnosti za vady až do doby, kdy Kupující po
skončení
opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat
Kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího
trvání.
VI. Práva Kupujícího při uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady
6.1. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo, aby byla bezplatně, včas a
řádně
odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
6.2. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada
týká jen
součásti věci, výměnu dané součásti, pokud tím Prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené
náklady vzhledem
k ceně zboží nebo závažnosti vady.
6.3. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou,
pokud to
Kupujícímu nezpůsobí závažné potíže.
6.4. Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se věc mohla řádně
užívat
jako věc bez vady, má Kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit.
Ta
samá práva přísluší Kupujícímu, pokud jde sice o odstranitelné vady, ale Kupující nemůže
kvůli opětovnému vyskytnutí se vady po opravě nebo kvůli většímu počtu vad věc řádně
užívat.
6.5. Pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má Kupující právo na přiměřenou slevu z ceny
věci.
VII. Závěrečná ustanovení
7.1. Tento Reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních
podmínek a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla.
Dokumenty –
Všeobecné obchodní podmínky a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto
Webového sídla jsou zveřejněny na doméně Webového sídla Prodávajícího.
7.2. V případě změny v Reklamačním řádu, vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím se řídí
dle Reklamačního řádu platného a účinného při uzavření Kupně-prodejní smlouvy, a to
až do momentu jejího zániku.
7.3. Tento Reklamační řád je platný a účinný momentem jeho zveřejnění na Webovém
sídle Prodávající dne 14. 9. 2022
Tento e-shop je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk